tirsdag 5. oktober 2010

Stavangerflint




Dette er en type Stavangerflint med gullkant. Dekoren vet jeg ikke hva heter. Min søster hadde begynt å samle på en type. Jeg syntest det var nydelig og hadde selvfølgelig lyst på samme som vanlig, men akkurat det var jo ikke så praktisk. Så en dag dukket dette opp på Fretex og jeg var solgt. Jeg har middags- og suppetallerkner etc og kaffesett til ni personer. :) Så jeg må fortsatt ha øynene åpne. Litt flere kopper og kanskje noen dessertskåler?



Dette er serviset samler min søs Lille Vildand på. Jeg var så heldig at jeg kom over et kaffeservise til 12 personer på antikkmessen her i Bergen for noen år siden. Da var julegaven til henne i boks! Nydelig dekor! Min bestemor hadde denne typen.
Forrige helg, på Os loppemarked, fant jeg denne koppen her som er avbildet. Den venter på å få komme bort til søs. I tillegg skal hun få en kjole fra Noa Noa som jeg fant på Smørås Loppemarked. Fant lite og ingenting på disse loppemarkedene og husket hvorfor jeg ikke har vært på så mange loppemarkeder de siste to årene.

***

Har ikke blitt noe blogging på meg de siste dager. Min datter er syk og tiden strekker ikke helt til alltid. Dessuten har vi sett ferdig sesong 2 av Dexter. Gu det er moro med serier! Deilig å bare forsvinne litt inn i en helt annen verden fra tid til annen.

K L E M !


11 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Åh vilken vacker servis, vilka fina koppar!
    Underbart!
    Sådan tur du hade som kom över dessa fina!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  2. Du har et vakkert service... liker disse koppene veldig godt...

    Og din søster får en nydelig gave hos deg

    god bedring til din datter..

    klemmer =)

    SvarSlett
  3. Hei hei
    Det øverste serviset har jeg endel av og. Fikk noe og fant resten på Fretex. En gang i blant kan man finne noe bra der og. Håper jeg finner litt mer av serien.
    God bedring til din datter
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  4. Vakre serviser. Så skjøre og skjønne. :o) Masse god bedring til dateren din, og Dexter er en tøffing! :o)

    Ønsker deg en fin onsdag!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  5. Kjempesøte seviser, har samlet en stund på et som ligner det første litt, må på loftet og sjekke hva dte heter...det er lagret der oppe mens vi pusser opp et vitrineskap ;)

    God bedring til lillesnuppa, her er et også sykdom med ørebetennelse på lillemalien, men hun har heldigvis fått en medisin som virker nå så da er hun vel snart i full fart igjen ;)

    God onsdag i ruskeværet!

    SvarSlett
  6. Enig - det er gøy å bli litt "hektet" på føljetonger!

    Nydelig servise!Heldiggrisen J som har en søster som shopper for henne!

    God bedring i heimen!

    Klem

    SvarSlett
  7. Så nydelige serviser, heldig du var som fant det! Må begynne å holde utkikk etter servise jeg også har jeg tenkt, kanskje har jeg flaks på messen..

    God bedring til dere:)

    SvarSlett
  8. Tenk å ha en lillesøster som er så snill og gavemild!
    Love you!


    Ps. Bildene er nydelige

    SvarSlett
  9. Så söta koppar!! Förstår att Ni gillar dom;o)

    Kram Malin

    SvarSlett
  10. Er så koselig med slike kaffiserviser med litt "sjel" i... Blir liksom veldig hjemekoselig når man dekker bordet... God bedring i huset! Klem

    SvarSlett
  11. Hei. Det øverste servicet har jeg eggeglass i. Kommer fra min farmor. Artig å se kopper i samme. Ha en fin helg og gratulerer med seier'n.

    SvarSlett