lørdag 2. oktober 2010

Atter et hus som står til forfall...













Jeg har en absurd drøm om å flytte hele dette huset inn i min hage:) I allefall glassverandaen. Huset er fredet så det er lite sannsynlig, men det er nå lov å drømme. Jeg ser og ser på dette huset hver gang jeg kjører forbi. Her en dag måtte jeg stoppe å ta bilder. Jeg ringte på til de som eier huset men det var ingen hjemme desverre. Det tar nok litt tid før jeg får mot til det igjen.. ha en deilig lørdag! Her hjemme er det sykdom i heimen, men pizzaen skal nok klare å komme på bordet:)

27 kommentarer:

  1. Den som intet våger intet vinner...
    Herrgud hvor nyyyydelig det er på nært hold! Sug i magen!! Gjør noe - eierne vil jo rive det!!!
    Come on! Hvis ikke gjør jeg det...

    Søs

    SvarSlett
  2. Utrolig flott hus! Glassverandaen er en drøm! Håper du får den.

    SvarSlett
  3. Nydeleg hus! Eg har tatt bilder av maaange slike hus i sommar, tenkjer at eg i alle fall skal ha bilder for ettertida i alle fall!

    God bedring i heimen!
    Klem E :)

    SvarSlett
  4. Koselig hus. Jeg har også sett på en fantastisk gård som forfaller mer og mer. Den ligger så fint til og ingen gjør noe for å holde den vedlike. I fjor fallt låven ned. Nå er alle vinduene i huset knust, ytterdøren hadde vært åpen og sauer hadde forvillet seg inn. De døde da de ikke klarte å komme seg ut igjen. Huset inneholder møbler som kunne vært klenodier dersom ikke alt var blitt ødelagt av sauedrit og rotne golv og tak. Trist. God bedring til dere:-) Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Utrolig at et så fantastisk flott hus bare står og forfaller. Jeg skjønner bare ikke at det er mulig. Det er så trist! Håper noen åpner øynene og gjør noe med det nydelige, gamle huset. Får helt vondt i kroppen av å tenke på at det bare står og råtner. Sukk!

    Riktig, riktig god bedring til deg og dine! Håper dere snart blir bedre.

    Ha en fin kveld - og kos dere masse med pizza ;-)

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Åh så vackert hus vilka fönster!!!!!
    Tänk bara tänk om man bodde där!
    Underbart!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  7. Jeg blir så trist når jeg ser slikt .... Gamle bygninger som står til forfall, og ingen som gjør noe for å berge de. Det hjelper lite å frede en bygning, om det ikke blir tatt vare på!
    Nydelige, vakre detaljer.

    Takk for tips ang. vinduene mine! Jeg vil for alt i verden IKKE bytte de ut. Om det er mulig å sette inn isolerglass, så skal jammen gubben få høre det og. Må jo være mye lettere å bære opp glass, enn hele vinduer ;)

    Mattisheimen ligger i Narvik kommune (nordland), i ei lita bygd som heter Skjomen - vel og merke på "feil" side av Skjomenfjorden. Men det er det som gjør eiendommen så sjarmerende :) Vi er nesten helt alene på denne siden. Vi kan skimte noen hytter/hus noen km unna, men det er ikke mulig å gå dit uten å måtte ta seg opp på snaufjellet først, evt sjøveien med båt, da.

    God bedring i heimen! Vi har heldigvis holdt oss friske så langt i høst. Måtte det vare *bank i bordet*.

    -Renate-

    SvarSlett
  8. Igjen - RING EIERNE I MORGEN!!!!

    SvarSlett
  9. Nydelig hus..det er lov og drømme..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  10. Så vakkert hus! Trist å se at slike vakre bygninger forfaller...
    Nydelige bilder trøster jo litt ;-)

    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  11. åhhhh, sådan et vil jeg også ha' :-)

    SvarSlett
  12. Hej,
    men å vilket vackert hus! Vilket gör det dubbelt trist att se det förfalla.

    Men som sagt, vem vet.......?

    Trevlig helg, Monica

    SvarSlett
  13. Et vakkert, gammelt hus som gjorde seg veldig bra på bilder! :o) Men det trenger nok en del stell og vedlikehold ja. :o) Så tøff du er som ringte på!

    God bedring!

    Ha en fin lørdag videre, og en god søndag!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  14. Oj det riktigt sög till i mellangärdet när jag såg huset. Gör så ont att ett sånt hus får förfalla. Det behövs inte alls många år som tomt för att det skall förfalla. verandan är ljuvlig, för att inte tala om stenfoten och trappan...mmmm. Ropade just på min man så nu har vi tittat båda två. Jag säger som din syster...ring!
    Kram Pia

    SvarSlett
  15. Hallayen :-)

    Åååå for et nydelig hus!! Ja, RING!!!!!!!!
    Idag har vi vært i Åsane nok en gang, men nå begynner det å tømmes. Blir deilig når vi er helt ferdige med det huset.
    Wining på fredag? Høres ut som en god plan :-) Jeg er med :-) L-mannen var helt med...ha ha ha....til det gikk opp for han at det kun var jentene.....mohahahahahahahaha....men han må jo kjøre meg ut.....ja og kanskje hente også da.....gu han e heldig altså!!! :-) Han gleder seg sikkert villt og hemningsløst allerede...ha ha ha....men sånn er det, jeg er jo tross alt sjef!! :-)

    Imorgen ringer du huseier altså!!!!!!!

    Klem W

    PS! God bedring i heimen.

    SvarSlett
  16. Herlighet, så fantastisk!!! Tenk så idyllisk og vakkert det vil bli med litt kjærlighet og omtanke! Sukk!

    God bedring i heimen!

    Store klemmer

    SvarSlett
  17. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  18. MÅTTE slette kommentaren, for det var noen skrivefeil der, og det ORKER jeg ikke!:-)

    Jeg har allerede vært der, og eieren ba meg komme innom i morgen,så kunne jeg ta med meg det jeg ville!!!

    Tuller:-)

    HEHE!
    Men tenk hvor gøy det hadde vært da
    :-)
    Blomsterpiken som snappet det rett foran Jægerøynene!

    Blomsterklem

    SvarSlett
  19. Hej hej,

    Vilket vackert gammalt hus! Verandan är ju underbar!
    ...och din blogg är ju så himla vacker. Vilket hem ni har! Så mycket fina saker.
    Tack för dina rara ord inne hos mig.
    Kram, Carina

    SvarSlett
  20. Helt utrolig vakkert hus, og en drøm av en glassveranda. Ja det er noe vemodig over hus som bare står og forfaller, man vet at til syvende og sist så ender de i "døden"...jeg syns du skulle ta og mote deg opp å ringe de, man forspør seg jo aldri. Men så spørs det da, siden huset er fredet! Ønsker deg en fin søndag! :)

    SvarSlett
  21. ÅÅ for et sjarmerende hus..

    så utrolig synd at det bare står der til forfall..

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  22. Nydelig hus med så mange fine detaljer...synd det bare står å forfaller.
    God uke til deg.'
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  23. Fint!!

    Jag förstår din känsla....

    Man kan ju alltid drömma...

    Kram Mariette

    SvarSlett
  24. What a beautiful old Home, I love all the windows, it must be bright and inviting inside.

    Dawn... The Bohemian

    SvarSlett
  25. Hallayen du :-)

    Jeg tor nok dessverre jeg må utsette winingen til neste gang. :-( Sorry.
    Inge har nemlig klart det kunststykke å havne i gips opp til kneet! For*** bedriftsfotball!! Ka e vitsen?!!! Det passet selvsagt sykt dårlig , men fint lite jeg får gjort med det. Torsdag og fredag kommer det 4 paller - får håpe det er opplett i det minste. Skal få svingt meg da ja.
    Sorry :-((((( men jeg kommer sterkt tilbake - Ai pråmiss :-)

    Klem W

    SvarSlett
  26. For et nydelig hus!!!
    Veldig synd at det står og forfaller!
    Glassverandaen var så vakker :)
    God bedring til de syke ihverfall.
    Klem fra Lise

    SvarSlett