lørdag 16. oktober 2010

Parafinlampe fra himmelen:)





















Ååååååååååååå hvor glad jeg er for denne!!! Nydelige nydelige lampen min! Jeg solgte rokken og en gammel stol og dyttet pengene inn i denne. Vel verdt det!









Denne barnestolen kjøpte jeg av Reidun fra fyllingsdalen som er min beste "antikkmessevenn." Den er jo litt jentete.. Meningen er at lillebror skal ha den. Foreløbig så fungerer den som krakk på gjestedoen slik at min datter kommer opp til vasken. Denne stolen er fra sverige  og har kun trespikere. Jeg måtte betale 400 kr for denne... Den har en kremgulfarge.




Denne måtte også få bli med hjem..

Ååå hvor jeg er heldig!
Nå er det endelig ro i huset og nå kan jeg ligge på sofaen og se på skal vi danse! Har lyst til å ommøbelere men må vente litt med det tror jeg:) Deilig å bare nyte synet av den nye parafinlampen min !!


HA EN DEILIG LØRDAGSKVELD!

Ps. jeg er innom alle deres blogger og ser og leser men det er ikke alltid jeg kan ta meg tid til å kommentere. Men vit at jeg er der og det er alltid gøy å titte innom! 

Klem
Helene

38 kommentarer:

  1. N Y D E L I G!!

    Den kamèen din er jeg forresten litt misunnelig på ;) Fra ebay? Ser etter noe lignende nemlig ;)

    Har noe til deg på bloggen min :))

    Kos deg ikveld, skjønningen!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  2. Det er så utrolig flotte bilder her hos deg, så det er trivelig å være her! Lampen var nydelig!
    Jeg så på medisinflaskene på forrige innlegg, jeg har en haug av slike som står på bryggerhuset. Syntes de er skjønne!

    SvarSlett
  3. Ååååååå herregud Helene!!! Skjønner ka dokkar mente!!! DÅN! Den lampen er et syyyyyyyyyyyyyyyn! Og den stolen er da ikke særlig jentete - tøys og tøv. Den er jo bare knallfin! Og krakken også. Lurer på om jeg må ta en ny tur i morgen...he he.....selv er jeg mega fornøyd med bjellene mine...ha ha ha ...og er veldig klar til å pynte til juuuuul :-)

    Klem W

    SvarSlett
  4. Det er vel nok en kær lille stol, den måtte gerne stå hos mig.

    SvarSlett
  5. Nydelig lampe ! Har en som jeg har arvet fra min oldemor, og er veldig glad i den :-)

    Kjekt med antikkmesse :-) Kom hjem med noen skatter jeg også.

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Nostalgia

    SvarSlett
  6. Så mange lykkefunn du har gjort! Herlig lampe og utrolig fine stoler. Virkelig flott, altså. Og golvet er i akkurat min smak det også. ;)

    Vet du, jeg fant en liten Naftaflaske på en butikk i dag, fra Harstad Apotek. ;) Syns jeg hadde flaks. :)

    SvarSlett
  7. Parafinlamper er jo så vakre så jeg skjønner din begeistring for den veldig godt!
    Kos deg av synet av lampen du ;)
    Og tusen takk for kommentaren og tipset på skolepulten min :)
    klem Laila

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Gratulerer med funnet, for en flott lampe, jeg ønsker meg en liknende. Nyt lampen og høsten :) Anette

    SvarSlett
  10. Vi er stumme!! Det er noe av det nydeligste vi har sett!! Heldige deg:) Kanskje ikke du vil si det, men hvor mye betalte du for den? Vi fikk noen helt fantastiske parafinlamper til vår bursdag, har du sett dem før? http://gammel-stil.blogspot.com/2010/10/en-forsinket-bursdagspresang.html

    Ha en god kveld:)

    Klem fra Tone og Katrine:)

    SvarSlett
  11. Kjempefin lampe! En sånn vil jeg også ha!

    SvarSlett
  12. En gammel skatt den lampa.Tenk på hvordan den har lyst opp for mennesker i forna dar!!!
    Ha ei flott helg!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. Lekker! Med et stooort utropstegn!

    Fortsatt god helg!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  14. God kväll;o)
    Var ska väl dessa vackra ting bo om inte i Norges vackraste hem!!!! Nydelig, lyckliga du;o)

    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  15. Oj...Den lampen var lekker!

    Ønskar å GRATULERE deg med Norges vakraste hjem..
    Virkelig ein verdig vinnar♥
    Heimen dykkar er ein draum..

    Håpar det er greit eg legg deg til bloggrollen min..

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  16. WOOOOW FOR EN FLOTT OLJELAMPE!!! HELT NYYDELIG!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  17. Så vakker en lampe!♥ Aldeles nydelig er den, forstår at du vil sitte å nyte synet av den!!
    Stolen og krakken var jo praktfulle♥♥♥
    Tror jeg har en mani når det gjelder stoler, det er som med sko, jo fler jo bedre - og din stol var sååå vakker!!♥
    Nyt av herlige dager♥ Klem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  18. så heldig du har vært! nydelig parafinlampe, men stolen og krakken var herligt!!
    klem,magny

    SvarSlett
  19. Hurra! Så bra du kjøpte den! Den er bare SÅ vakker!!!! Den er så anvendelig og siden den er liten nok til å kunne stå i vinduskarmen. Min er litt vanskeligere å plassere..
    Stolen er også utrolig nydelig!!!! Jeg gleder meg allerede til messen i april:):):)

    SvarSlett
  20. Nå kan du skrive ned alle dine barn skøyerstreker i boken ...du har Almas lampe!!!!!
    Stolen er røff - passer til en tøff gutt som er med der det skjer.
    Jeg ommøblerer - og intet funker.

    ☻☻☻☻

    SvarSlett
  21. Helt fantastiske skatter du har fått tak i!!
    Sverige er et eldorado for gamle møbler. Tar nok en tur dit snart igjen.
    Kom tilfeldigvis over bloggen din nå jeg. Veldig koslig for jeg leste om deg og ditt vakre hjem i siste utgave av Bolig Pluss. Gratulerer så mye!! Absolutt vel fortjent!!

    Legger meg til som følger, for her titter jeg nok innom igjen.
    Håper helgen din er skjønn :)
    Klem fra Marie :)

    SvarSlett
  22. Hei!
    Koselig å kikke innom bloggen din. Har kost meg med artikkelen i Bolgipluss, og synes du har et enestående vakkert hus. Gratulerer med seieren! :-)Parafinlampen skjønner jeg godt godt du er fornøyd med. Helt skjønn, og både krakken og stolen var helt nydelige møbler. Skikkelig ekte gamle med sjel. Kos deg med alt sammen.
    Ha en riktig fin søndag.
    Klem Trine

    SvarSlett
  23. Virkelig den nydeligste parafinlampen! Og stolen er jo bare herlig! Hurra for antikkmessen:)

    SvarSlett
  24. Nydelig lampe, og den stolen og krakken var perfekte!! Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  25. Parafinlampen var helskjønn, og sikkert vel verdt et bytte!

    Klem Cathrine :_)

    SvarSlett
  26. Så vacker fotogenlampa!!!!!
    Underbara bilder!
    ha en fin Söndagskväll!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  27. Förstår att du är lycklig över allt det nya fina du kommit över. Lampan är så vacker, och stolen den bara älskar jag! Kommer att passa så fint in i ditt hem.
    Kram Pia

    SvarSlett
  28. Vi her hos Gubantikk sitter og nyter bildene fra det vakre hjemmet ditt i Bolig Pluss :-)
    Gratulerer så mye med seieren, er sikker på at den er velfortjent! Var ekstra hyggelig å se at jernsengen du kjøpte av oss passet så perfekt. Håper du kommer innom oss hvis du er i Skien en gang.

    SvarSlett
  29. Hei!

    Tusen takk for hyggelig melding for en stund tilbake,- jeg er litt på etterskudd med å surfe i blogglandia;-)
    Men takket være den oppdaget jeg den flotte bloggen din,- her likte jeg meg godt*s* Moro å se andre med samme passion for originale og gamle ting!

    Og gratulerer så mye med prisen "Norges vakreste hjem", vel fortjent!


    Ha en fortsatt fin søndag!

    Cat:-)

    SvarSlett
  30. kjempeflott lampe!!!! Jeg har og en, men den er ikke så fin :)

    SvarSlett
  31. Åh så mycket vackert hemma hos dig, smakfullt, liksom hela ditt hem, jag förstår att du vann Norges vackraste hem, så otroligt lantligt och stilfullt, jag såg det fina reportaget i tidningen häromdagen! Mari.

    SvarSlett
  32. Åhh, du er heldig! Hos meg står også parafinlampe på ønskelista ;)

    Jeg har lagt meg til som følger!

    Du er veldig flink <3

    SvarSlett
  33. Hei :)Jeg ser sjelden på God Morgen Norge, men her for en stund siden switchet jeg innom og så noe som tok min fulle oppmerksomhet: huset ditt! Jeg tenkte at selvfølgelig må dette bli vinneren av konkurransen, og jammen fikk jeg rett! Gratulerer så mye :) Huset ditt er utrolig vakkert og gjennomført, både i interiør og eksteriør! Men det som grep meg aller mest er ditt fokus på historien. Du har virkelig jobbet, undersøkt og studert for å finne historien bak, og det så kult!! Jeg er en jente på 31, gift, tre barn og elsker gamle hus og møbler - har samlet i mange år. Vi bor for øyeblikket i et slitt hus fra 70- tallet, men drømmen er å få lov til å lete frem historien i et eldre hus, og la det komme tilbake til sin glanstid. Mannen min er født og oppvokst i Bergen, og vi bodde noen år på Minde før vi flyttet til mitt hjemsted (også en perle!). Men vi er fremdeles masse i Bergen, besøker familie og venner, og vi elsker rett og slett byen og områdene rundt. Det som er vårt høyeste ønske akkurat nå, er å finne et koslig lite hus hvor vi kan tilbring mange flotte dager i Bergensområdet, ha ferie og samtidig være nære våre kjære :) Så da jeg så innleggen dine om de nydelige husene som står til forfall, fikk jeg helt vondt i magen. Hvordan kan noen la disse fantastiske husene stå og visne vekk, når de burde vært passet på med kjærlige hender og tatt vare på av noen som har et hjerte for slike vidunder?? Nei, huff merker at jeg blir litt for engasjert....Jeg opprettet en blogg for flere år siden, men har dessverre aldri våget å ta steget helt ut... Men etter å ha sett huset ditt og lest om ditt engasjement, har jeg blitt så inspirert at jeg tror jeg må ta steget ut i det skumle, men utrolig facinerende blogglandia...Så takk for inspirasjon og glede, jeg ser virkelig frem til å følge deg videre! Klem fra Taletta!

    SvarSlett
  34. Kjempe fin!! Jeg har en liten søt lampe på hytta men den er delt i to (har bare teipet den) men den skal jeg lime og det mangler glass.Vurderer om jeg skal ta den med hjem..
    Ha en strålende dag, det er i allefall ingen tvil om at du vet hvor du skal lete!! Og hva du skal ha!!
    Stor klem Tone-C

    SvarSlett
  35. Kjempe nydelig lampe:)


    Klem Ea

    SvarSlett
  36. *sukk* for en nydelig lampe. Skjønner godt at den var et bare må ha produkt :)

    Flotte bilder ;)
    Ha en fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  37. Nydelig lampe. Men pass deg. Kan fort bli en mani det der:-) har over 70 stk jeg nå med smått og stort, og stadig på jakt etter fler

    SvarSlett