mandag 18. oktober 2010

Røde monogrammer til jul :)


Overlaken til jul! :) Dette vakre overlakenet kommer fra den søte nettbutikken til Fägel blå. Hekleriet, eller mellomverket er jeg så glad for. Det ligner bunadsforkleet mitt, noe som min bestemor heklet til meg da jeg var 12 år.  Monogrammet er også til å dåååne litt av.


 Her er et annet overlaken, et krøllete sådan, men det blir krøllete når jeg legger det over den store svarte Tven i tide og utide. Jeg legger det på og min mann tar det av. Skjønner egentlig det veldig god, men jeg klarer ikke å motstå fristelsen. ;)


***


Forøvrig så kan jeg nevne at jeg er Ukens blogger hos boligpluss. :) En ekstra liten bonus. Rart å se bildene mine i på en ekstern webside.
***

Dagen i dag har vært tilbrakt på sykehuset, denne gang med lillebror. Er det mulig å ha syke barn så ofte!! Kan ikke akkurat si at blogging kommer øverst på listen når hjemmet står på hodet:)  Etter å ha undersøkt barnet på kryss og tvers fikk vi utelukket det de var redd for at det skulle være og jeg, lettet, fikk lov å dra hjem. Men hvor slitsomt det er når barnet skriker non-stop og du ikke kan finne noe godt å gjøre for det. Stakkar liten. Men nå håper vi natten gjør han godt. 


Takk for alle gode og positive ord på mitt forrige innlegg! Gleden min over lampen er fortsatt like stor og jeg sitter her ute i vinterhagen med den ved siden av meg. Terapi for sjelen:)


18 kommentarer:

  1. Hei! Aller først: god bedring til lillegullet! :) Nydelege bilder, av så vakre ting! Så flott lampen under her også!

    Håper natta og resten av veka blir god!

    Stor klem!
    E :)

    SvarSlett
  2. Heisann..
    ja håper gullet er bedre..det er så fært når ungene gråter og er dårlige.....
    elsker overlaken med monogram...eller alt med monogrammer.....nydelig den lampen din ja....nydelig og så enkel....jeg liker enkle former på ting...
    kos deg i kveldinga...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Så flotte monogrammer! Nå som jeg er så godt i gang med håndarbeid så skal jeg sannelig sy noen slike monogrammer selv :D
    Takk for tipset.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  4. Mmmm, så fina monogram. Är så svag för monogram och spetsar och jag orkar inte motstå när jag ser örngott eller lakan ute på loppisar......
    Vilket hantverk det är!
    Grattis till utnämningen, så roligt! Men, så har du också en fantastisk blogg. Men, jag förstår att jag har missat något bra i förra inlägget?!?!
    Har varit bortrest under helgen så jag har inte hunnit med riktigt, men nu ska jag ta och kika så får jag se vad det är för något.....
    Hoppas han mår bättre nu sonen och att ni får sova gott inatt.
    Kram Mia

    SvarSlett
  5. Barneklinikken er et lite koselig sted å være ...langt fra landstil der...MEN - de vet hva de gjør...det hadde bare vært litt godt med litt omsorg når en sitter der og venter...kanskje noen bare kunne sett at en er sulten og litt tørst? Stakkars tantes gutt...
    Fantastisk tekstil med vakkert julemonogram...elsker, elsker, elsker♥

    SvarSlett
  6. Nydelig overlaken med monogram du har, passer til ditt helt fantastiske hus. Gratulerer med seieren forresten, noe som var vel fortjent syns jeg:-)
    Ha en god kveld

    PS har vært innom bloggen din en del ganger, men er ikke så flink å legge igjen spor...

    Klem
    Agnes

    SvarSlett
  7. Utrolig fint med de røde monogrammene på det hvite stoffet. Fikk lyst til å brodere noe slikt til jul. Vakkert...

    Så du var ukas blogger, flotte bilder du hadde valgt ut. Skikkelig bra. :) :) Jeg var ukas blogger på boligpluss i august.

    SvarSlett
  8. Stakkars!
    Håper han blir bedre!
    Vil bare nevne at du er en super bloggerske og veldig flink til å ta bilder! (og litt forsinka men)Gratulerer såå mye med førsteplassen i bolig pluss!! Du fortjente det!!
    Klem fra Maren E

    SvarSlett
  9. Åh, så nydelig det overlakenet var!!!!! Fantastisk vakkert:) Huset ditt kommer til å bli SÅ fint til jul:)
    Stakkars lillebror og stakkars deg og som har syke barn hele tiden! Får håpe dere er ferdig med det verste nå...

    SvarSlett
  10. Nydelige håndarbeider du har. Flott parafinlampe under her også.

    SvarSlett
  11. Heihei:)
    ELSKER monogram, og dette var jo heilt nydelig!!

    God bedring til vetle guten:)

    Klem Anita B

    SvarSlett
  12. God bedring til gullgutten :-)
    Så vakre tekstiler du viser - det huset ditt er rene skattekammeret!!! :-)

    Klem W

    SvarSlett
  13. Hoppas lillkillen sover gott och att han kryar på sig fort. Underbart monogram lakan du köpt av Kathrine. Jag har min mans mormors mors bröllopslakan till jul i kökssoffan MF, hon hette Matilda Falk. Det är också röda monogram och spetsar, så vackert!
    Kram Pia

    SvarSlett
  14. Nydelige engelske broderier ja! Har tenkt jeg skulle lære meg det, men det har visst ikke blitt… Herlig med så personlige gaver. ^^,

    SvarSlett
  15. heisan

    uff stakkars gutt.. så fortvilt når barna er syke.. masse god bedring til han.

    Nydelige gamle tekstiler du har fått deg.. elsker slike gamle laken og putevar..har alltid meg meg hjem noen når jeg har vært i Sverige..

    grattis som ukens blogger..

    Klemmer

    SvarSlett
  16. Fantastisk nydelig!! :-) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  17. Hej!!
    Vad mycket roligt som händer runt bloggen nu!! Grattis;o) Vackra lakan och monogram, det gillar vi!!

    Hoppas gutten är bättre nu!
    Kram Klem Malin

    SvarSlett
  18. Hei
    Vil først gratulere deg med velfortjent seier. Ditt hjem er bare vakkert;o) Det er din blogg også...så nå har jeg lagt deg til på blogglisten min, slik at jeg ikke går glipp av et eneste innlegg;o) Takk for titten!
    Klem fra Maliva

    SvarSlett