tirsdag 26. oktober 2010

En gammel dåpskjole


 En gammel dåpskjole



 Kjolen har det tynneste stoffet og er elsket av meg :)



 To sko av samme sort,  høyreskoen:) Jaja, de ligner litt og forteller hvor slitne de er. De skulle gå langt disse her før de ble skiftet ut med nye.



Dette er inngangen på hovedhuset.




Ps. Skuvsengen kan ikke komme opp på hemsen.. snufs. Tenkte jeg kunne demontere sengen, men det var ytterst vanskelig å få til visst. Sengen er limt og naglet sammen. Jeg vil ikke ødelegge den heller...  Nå når jeg tok den ut av kjøkkenet ble det så luftig og lett der inne. (!) Min mann sier: Selg den! Jeg sier: Det kan jeg ikke og vil jeg ikke. Har ikke hjerte til det. Den skal få være her selv om den er litt i veien. Chaiselongen får heller gå opp på hemsen og skuvsengen inn i musikkstuen. Ai ai! Ikke helt fornøyd.. Gjestesengen skulle liksom være på hemsen..

K L E M

HELENE

16 kommentarer:

  1. Oi, så lekre bilder du har tatt! Flott den dåpskjolen, og så artig med de gamle skoene på krakken under. Likte godt bildet over knaggrekken også. :) En koselig inngang. :)

    SvarSlett
  2. Du får ta bort gelendret i trappa....;-) har vært der jeg også...og jeg ødela senga og kunne grått over det i dag.Men jeg har limt den sammen igjen så den står på stuen som en dagseng.....
    Tørr du å ha den hengende fremme? har en sånn gammel sak men jeg er så redd den skal morkne.

    Håper at vi skal få kjøpt oss ett gammelt hus snart....da kommer nok blant annet bloggen din til å bli flittig gjennomgått.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. ♥♥Jeg ELSKER bildene♥♥ Jeg elsker dåpskjolen, og bøylen den henger på♥♥Jeg elsker skoene♥♥ Jeg elsker huset ditt♥♥

    SvarSlett
  4. Ja..hun søsteren din er jaggu go:)
    nydelig dåpskjole..og den hengeren hengte jeg meg opp i..den var kjempefiiiiinnn....
    kos deg
    eddaKlemmer
    synd med skuvsengen da...:(

    SvarSlett
  5. Her var det masse fine bilder, nydelig kjole. Koselig med sko som har gått mange mange mil,tenk vist de kunne snakke :)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Hei!

    Kjempestilige bilder. Nydelig gammel nattkjole:) Skoene minner meg mest om de skoene vi hadde utstilt på museet jeg arbeidet på:) Er det steinharde såler også?

    Kjipt med skuvsengen. Det er ingen muligheter for å heise den opp og inn et vindu?

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  7. Ok, nå sier jeg det høyt! Jeg er så fan av deg, søsteren din og husene deres! Vil liksom bøtte ut med lovord men jeg føler jeg bare gjentar meg selv...

    Allikevel....ELSK!!!

    Klem, Hanne

    SvarSlett
  8. Jeg ville ha løftet opp taket:-)

    SvarSlett
  9. For noen nyyydelige bilder. Et fantastisk fint inngangsparti. De skoene har litt av en historie å fortelle og mange mil tilbakelagt. Ser for meg lange, tørre landeveier med støvskyer som virvler opp.

    Er helt enig med deg. Behold skuvsenga. Jeg holdt på å kaste to gamle jernsenger som hadde stått i skjulet i mange år. Da vi skulle renovere skjulet hadde jeg ikke noe sted å oppbevare dem - så jeg satte dem fram for å kjøre dem på fyllinga. Heldigvis gjorde jeg det ikke, og nå har den ene fått plass i TV-rommet og den andre i sommerhuset ;-)

    Ha en strålende fin kveld!

    SvarSlett
  10. Åh så fina bilder du tatt!
    Så underbart fin klänning och skorna så söta!
    Ha en fin Vecka!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  11. Åhh, så roligt du och din syster måste ha som delar denna passion för gammalt och nött! Och ditt bokskåp... åhh... to die for... Mycket kärlek i de där gamla skorna! Kram

    SvarSlett
  12. Ååååå så nydelig!!!! Eg elsker huset ditt også (men det har du kanskje skjønt, eller...??) Eg tror vi får ta noen timer en kveld og kokelure på hva du skal gjøre med sengen....ha ha ha.....det kan sikkert resultere i mange kreative forslag vil jeg tro:-)

    Ha en herlig kveld/natt/dag (alt ettersom når du leser dette)

    Klem W

    SvarSlett
  13. Nydelig dåpskjole og sjarmerende sko!
    Full forståelse for dine snufs Helene...
    Men du må ikke selge skuvsengen din!!!
    Håper du finner ut av det!
    klem Laila

    SvarSlett
  14. ÅÅ for en vakker dåpskjole... og de skoene var råfine..

    veldig synd med skuvesenga da..

    kanksje du finner en annen løsning..

    Klemmer =)

    SvarSlett
  15. Så nydelig den kjolen var!! Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  16. Fantastisk blogg! Deg vil jeg gjerne følge! Og gratulerer så masse med Norges Vakreste Hjem tittelen. Det var vel fortjent!

    Du er en inspirasjon!

    Klem fra Renate

    SvarSlett