mandag 15. november 2010

Ymse




 Denne blomsten har virkelig høy overlevningsevne. Den har vært gjennom MYE og nå har den til og med tenk å imponere meg med atter nye blomster..



Grønn, men stolt. Burde vel kanskje sette pelargoninen kaldt og mørkt men jeg liker å ha den i vinduskarmen min. Foreløbig så virker den frisk. På bildet her var tanken å vise bjelken som holder den laftede veggen i stuen på plass. Egentlig er dette ytterveggen på gamle huset men siden vi bygget på et skut/vinterhage, fikk vi muligheten til å velge å ha denne synlig. Naglene imponerer meg og treverket og arbeidet bak reisverket gleder meg.



 Her ser du en annen av disse bjelkene. Jeg har IKKE stylet denne hyllen, den har blitt et lite samlingssted for det jeg ikke helt vet hvor jeg skal ha. Jeg ser sjelden denne kroken i hverdagen og dermed glemmer jeg den litt. Dette blir litt pøøete/rotete.



 Ikke lett å se, men på denne servitten er det det vakreste monogram og uttrekksøm. Servietten er av det mykeste og tynneste stoffet :)



Slenger med et bilde hvor den fantastiske sekken min er med. Den er kjøpt på Ebay en tid tilbake. Ser nå at den er opp ned, OI ! Jaja..

Mandag... adventskalenderen bør begynnes på og julegavene bør kjøpes. Kan i allefall begynne med å skrive en liste over hvem og hva...men ikke i kveld, imorgen!

Gode klemmer til alle dere der ute!

Helene

*****************

14 kommentarer:

  1. Glis ! Vakkert som alltid synes nå jeg da :-)

    I år blir det Flaxlodd annenhver dag og en liten sjokolade annenhver dag i kalenderne her i huset. Møkkalei av å løpe rundt å finne "gutteting" til å ha i pakkekalenderne. det er bare gøyt AKKURAT i det de åpner pakkene, så ligger tingene slengt over hele huset i ettertid. NO MORE!! Dessuten blir kalenderne så dyre til slutt at det egentlig bare blir latterlig...ha ha ha ha....

    Ciao Bellissima:-)

    Klem W

    SvarSlett
  2. Så mye herlige bilda :D

    Utruli lekkert i huset dokkers... så mye herlige detalja.. å den hylla syns æ va kjempestili selv om du ikke har styla den :D

    huff... glem helt av julekalendern..
    enda ikke sikker på ka æ ska finne på i år...

    ha en flott kveld!

    Klæm

    SvarSlett
  3. Ja, ymse ☺
    Den lampen din er superfin ♥love - Lobelia♥
    Synes at kaktusbildet var kjempefint.
    Lo da jeg leste teksten din - den minnet om en annens....KLem

    SvarSlett
  4. Blir helt salig av å se på alt det vakre gamle du har samlet.
    Ja, den øverste blomsten er en "survivor" jeg har en helt likedan og den skyter knopper så det er det rene mirakelet. November-kaktus heter den visstnok og da passer det jo at den blomstrer nå!

    Ha en deilig kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder hos deg.....
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  6. Flott med de bjelkene..og hyggelig med en hylle som ikk er ihjælstylet:)
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. takk :)
    Bolledeigen e av den enkle sort da æ ikke hadde melk :)
    Men bollan bei faktisk ikke så verst :D

    Klæm

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte bilder ..liker den rustikke bjelken din veldig godt...
    her står pellisen i vindus karmen hele året... veldig kosleig å ha de der...

    klemmer

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder og nydelig hus!
    Siden jeg bor i området, kjenner jeg til huset. Og det er så kos at noen har tatt seg av det og gjort det så fint!!:)
    Gratulerer med Norges vakreste hjem!:)

    Stikk gjerne innom min blogg - når som helst;)

    Klem fra Janniche
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  10. Bjelken er veldig flott, og understreker et hus med sjel!

    SvarSlett
  11. Härligt med synliga bjälkar, det ger en rustik känsla. Jag har mina pelargoner ännu. Och de blommar, men till julpyntningen skall jag byta ut dem. Vore väk fint med ett julreportage från Skogslyckan, med blommande rosa pelargoner...smiler. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder du viser,som alltid!
    Ha en fiiin dag!
    Klem Christina

    SvarSlett
  13. Hej!!!
    Så fina bilder från ditt vackra hem;o)

    Klemmer Malin

    SvarSlett