mandag 8. november 2010

Så liten men så stor


Etter å ha sett Madicken, Bakkebygrenda og Emil på repeat i sykeperioden til min datter så har jeg på ny oppdaget disse vakre gjerdene som de laget i gamledager. Spesielt "Alle barna i Bakkebygrenda" er filmatisert i de vakreste omgivelser. Bildet her er tatt i Gudvangen hvor de har bygget opp en slags "vikinglandsby". De har brukt gamle teknikker når de har reist dette gjerde. Det skal myyye kvisting og tresamling til før en kan sette seg ned å si SÅNN, nå er vi ferdige...og jeg som gruer meg til å ta fatt på stakittgjerde!

Og min datter da, som er liten men er i ferd med å bli så stor! Her er hun to år nå er hun tre. Skal si det går fort! Jeg er blitt gammel. Tanken at tiden gikk fort, streifet meg ikke når jeg var liten. Jaja! Livet er nå herlig! Nå må bare mannen i huset kvitte seg med lungbetennelsen så skal det bli litt fart i sakene igjen:)







Klem 

Helene

12 kommentarer:

  1. Heisann, og jeg har JOBBET i Gudvangen
    (Guddo) blant oss "nesten" innfødte. ha ha ha ha.....det var tider det :-))
    Det hadde du ikke trudd det nei!!

    God bedring til heile sjukestuen.

    Klemmer fra GosenKosen :-)

    SvarSlett
  2. Jeg elsker Astrid Lingren men her i "guttehuset" hoppet di galant over all nydeligheten og rett over på Cartoon network og Bakugan...noe for mannen med lungebetennelsen kanskje? ;)
    God bedring til den som trenger det og det er helt sant....tiden flyr!

    Stor klem!

    SvarSlett
  3. Nydeleg bilde, og så vakkert gjerde! Har fått stoffet i kveld til ny skjorte til lillebror i kvitt og lyseblått, og fekk sjå alle stoffa til Madickenkjolar og forklede hos veninna mi. Sukk! :) Gleder meg som ein unge til å sjå dei ferdige produkta hennar! God bedring til mannen, er no greit å verte frisk i god tid før jul! Det er min plan også. (har ikkje tenkt å bli sjuk igjen på nokre år...) ;)

    Ha ei vakker veke vidare!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. Hemma igen och tittar runt på bloggarna. Visst går tiden fort och barnen blir stora. Jag har ju 5 st och ett barnbarn på 8 månader. Har nog fortfarande inte tagit in att jag är farmor, känner mig verkligen inte som en! Så vackra dörrarna är du visar i ditt förra inlägg, och en söt snickare såg jag också.
    Kram Pia

    SvarSlett
  5. Man skal - og må nyte tiden...det er noe jeg glemmer i en altfor hektisk hverdag. Tiden kommer ikke igjen.
    Så liten prinsessen er her! Praktfullt bilde. Dette var en god ide til gjerde da!Madicken ja - det var jo det store idolet da jeg var liten. Sunt forbilde. Tror flere skulle sett på Astrid Lingrens filmer. God moral♥

    SvarSlett
  6. Herlige bøker og filmer, blir aldri lei de.....Sønnen her på 5 år likte godt Pippi:) og litt Emil, håper veslefrøken på 1 år vil like de som du nå har koset deg med:)
    God bedring til mannen og kos dere videre!
    Alltid kos å titte inn til deg, får det ikke til helt jeg.... må prøve meg frem mer merker jeg er nybegynner enda j:)

    Ha en fin dag!

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  7. Jeg er også veldig glad i Astrid Lindgrens bøker og filmatiseringen av dem! Ønsker meg alle ammen, men Madicken, Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter har alltid vært mine favoritter! Har planer om en tur til Astrid Lindgrens eventyrverden i Sverige - er visst et kjempefint sted!

    Fint bilde av ei lita jente! Min datter er nå like gammel som din er på bildet. Det er en fin alder, men også litt slitsom til tider;) Frøkna her er ganske bestemt og skal gjøre alt selv! Men likevel er hun verdens beste og jeg er utrolig glad i henne (og selvfølgelig gjelder det også storebror).

    Håper mannen i huset blir bedre snart. Lungebetennelse er ikke godt! Klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Elsket--og elsker Astrid Lindgren... koser meg med disse seriene.. vi var i Astrid lindgren sin verden for noen år siden.. da besøkte vi bla Emil sitt sted og bakkebygrend..

    herlige bilder =))

    SvarSlett
  9. Vilken bedårande liten varelse i rosa:)

    Ja, Astrid Lindgren är verkligen en förebild för liten som stor... Mari.

    SvarSlett
  10. Din dotter är ljuvlig;o)

    Kram Malin

    SvarSlett
  11. Nydelig bilde av din datter, og JAA, Astrid Lindgren filmene er filmet i vakre landskap! Jeg var i Bakkebygrenda, eller Bullarbyn for 1,5 år siden, en nydelig plass idag og! :-) Ha en super kveld! Klem

    SvarSlett
  12. Så herlige bilder. OG minner!!

    Liv

    SvarSlett