fredag 26. november 2010

Litt fra entreen i gamlehuset






 Stakkar, så blid og så har jeg bare slengt henne oppe i denne? Jeg har ingen plan for julepyntingen i år men kjenner at jeg har lyst til å få det til. Er helt fersk på det området egentlig. Har aldri bodd i et hus som har vært gøy å pynte men nå er jo drømmen oppfylt og jeg koser meg med stearinlys-tenning hver dag. Har mye rart liggende i julepynten. Hjemmelaget julepynt fra jeg var liten blant annet.. Spørs om det får lov å komme opp:)



 Julesokkene er kommet opp i allefall, tidlig men jeg fant dem i en eske og skjønte ikke hvorfor jeg skulle vente med å ta de frem.






Denne kassen har en deilig blåfarge som "snakker" med ytterdørene våre. Den fikk jeg overtalt mannen på Gamle Trehus i Oslo til å selge. Den stod i en hylle hvor de oppbevarte saker og ting, men denne var så godt som tom.. Mannen mente den var for skrøpelig til å selge. Jeg latet som jeg var enig for at han skulle foreslå lavest mulig pris.. Det virket! For 100 kr ble den min. Jeg bar den med meg en lang tur i Oslo og hele veien hjem til Bergen. Men det var verdt det.


Kom Adventstid, kom helg!

Gode klemmer fra
meg
***

27 kommentarer:

  1. ♥♥♥♥
    Tror den lille juleengelen bare har landet litt på muggen for en liten hvil - snart flyr hun nok videre....
    Sokkene, ja...de er fine!!

    SvarSlett
  2. Nydelig!!!! Helt enig, hvorfor vente med julesokkene - de er jo bare SÅ vakre!! :-)

    Her roper sofaen igjen.......zzzzzzzzzzzzzz

    Ha en herlig kveld!

    STOR klem W :-)

    SvarSlett
  3. Nydelige julesokker...trenger ikke vente med disse.
    Engelen ser ut til at hun er fornøyd med å ligge der en stund.
    Ønsker deg en fin helg
    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Veldig flotte bilder, og enig i angående den kassen: berre lekker.

    God helg:-)

    SvarSlett
  5. Lekkert, lekkert! Jeg falt for alle de skjønne putene med monogram på. Så skjønt med bladene i kassen også. Herlig!

    SvarSlett
  6. Ingen grunn til å vente med å henge opp julestrømpene -de var veldig fine!!

    SvarSlett
  7. Måtte bare si at den engelen der minte meg om noe...ha ha ha ha ha....... e du med???...ha ha ha ha....(søs er sikkert enig også :-)))) )
    klem W

    back to the sofa.zzzzzzzzzzz

    SvarSlett
  8. Så fantastisk du har det hjemme hos deg:) Legger meg til som følger:)

    SvarSlett
  9. Så flott kassen var da:). Blir nok ett nydelig julehus hjemme hos deg. Gleder meg til å se:).
    Ha en riktig god helg.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  10. Jeg forstår godt at engelen tok en pause på muggen, for den er jo bare så fin ;o)
    Nydelige var putene og julestrømpene også!

    I fjor sydde jeg julestrømper til jentene med forbokstaven deres brodert i rødt - til stor glede både for jentene, og for mor ;o)
    Den kassen hadde en veldig flott farge, kan tenke meg den passer til ytterdøren, ja.
    God adventshelg til deg :o)

    Mona

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder!
    Syns putene dine med de røde monogrammene var kjempeflotte :) Og sokkene da- herlige :)
    Og kan godt forstå at du bar med deg kassen..hihi!

    Nyt adventshelga ♥

    Klem Anita B

    SvarSlett
  12. Åhhh vilk a fina bilder från ditt vackra hem!!!!!
    Så mysigt!!!!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  13. Nyyyydelig Helene! Jeg elsker putetrekkene med røde monogramer...bittelitt rødt men mest hvitt, det er helt etter mitt hjerte:) Strømpene var også utrolig nydelige!

    Så kos at du likte de blå lampene mine...de er utebelysning på takterassen og jeg fant dem på søpla..haha.

    fredagsklem til deg,snupp:)

    SvarSlett
  14. Jeg sukker av velvære!!
    Du er så flink!!
    Nyter stilen din!
    Ha en strålende Adventshelg!!
    Store klem fra Sol

    SvarSlett
  15. Nydeleg, alt saman! :) Eg kastar ut jula første januar, så viss julepynten skal vere framme litt, er det på tide å pakke han ut? ;)

    God klem!
    E :)

    SvarSlett
  16. smukke julestrømper, de er for fine til at fylde med gaver :-) :-)

    SvarSlett
  17. Koselige julesokker, men hvem er det som ikke får? Jeg ser bare tre! Du har vel ikke blitt så voksen at du og mannen deler? :-)

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  18. så koslig :) Kunne gjerne sittet der å lest i blader!

    SvarSlett
  19. Sååå kjempe-koselig, Helene!! Ha en fortsatt riktig fin adventshelg:))

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  20. Så fint det er hos deg, elsker veggene, og all pynten!! Ha en super adventshelg! Klem

    SvarSlett
  21. Nydelig spør du meg..og julesokkene er bar å få opp og nyte..de var kjempefine..

    God helg videre..
    klememr 0))

    SvarSlett
  22. Kikar in för att njuta av dina fina bilder och önskar Dig en fin första advent!!!

    Klemmer Malin

    SvarSlett
  23. Nydelig ting du viser,som alltid!
    Helt herlig hos deg,søta!
    Ha en fin kveld & ei herlig 1.søndag i advent.
    Klem Christina

    SvarSlett
  24. Hærlig den kassen var!!! Heldig som kom over den og fikk kjøpt den da!!
    Ønsker deg en flott adventstid!!
    Klem Tove

    SvarSlett
  25. Vackert inlägg med bara saker jag älskar. Din kanna har jag kommenterat förr, den är så fin, monogramkuddar...mmmmm
    Ha en riktigt mysig 1:a advents söndag!
    Kram Pia

    SvarSlett
  26. Så fin färgskala allt går i. Skönt för ögat,,,
    Kram Jessika

    SvarSlett