onsdag 10. november 2010

Speil fra Fretex

ETTER
 Jeg hadde lenge ønsket meg et gammelt speil, men disse franske kaminspeilene er ganske dyre. En dag tidligere i høst var jeg i nærheten av Fretex og sa til meg selv; idag finner jeg et speil på fretex!! Fretex det siste året har vært helt elendig. Etter at butikken er lagt om til nesten bare klær er det i allefall sjelden at man finner noe. Men jammen santen stod det ikke et speil der inne som var av den gamle gode sorten. Butikkdamen prutet det selv ned til 59 kr da det var et dårlig speil, eller som jeg ser på det, speil med patina. Fasettslipt er det også. :) O lykke og flaks!!! Speilet er tungt og laget av tre, men det var pyntet med en slags "plast glasur". Denne "glasuren" hadde flere skader så jeg bestemte meg for å male det.

 FØR

 For en kulde! Blir ikke noe vedfyring på oss i år heller. Kakkelovnen må bare vente, det koster jo en liten formue å få den montert og det er kanskje bare en i Norge som har tilstrekkelig kunnskap til å mure opp en antikk kakkelovn. I allefall i følge han vi har snakket med. I sverige er det hauger med folk som kan kunsten.. sukk.. Brrr.. det kommer til å bli en dyr strømregning.



 

Ha en deilig dag!

Klem 
Helene




18 kommentarer:

  1. Nydelig speil! Fantastisk med slike kjøp, og ikke minst var det så billig, det er dyrt å kjøpe nytt!
    Hadde vært koselig om du ville følge meg:)

    Ha en fantastisk fin dag!

    Klem fra Brit Olaug

    SvarSlett
  2. Flott speil til en billig penge...godt de ikke skjønner alt på Fretex..her er det blitt veldig dyrt der...
    Slike kakkelovner er jo bare beautifuele:)
    ha en vakker dag..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Så fint det ble:-) og god pris da! Her er også Fretex vanligvis dyre, men innimellom finner man noe:-)

    SvarSlett
  4. Nydelig speil! Det ble flott!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    Jeg ønsker meg også en gammel, antikk kakkelovn ... Hadde tenkt å "importere" både ovn og arbeidskraft fra Sverige;)

    SvarSlett
  5. Speilet ble kjempefint! Artig å gjøre et så bra kjøp! Kakkelovnen var også nydelig.

    Jeg har kost meg en stund på bloggen din. Har ikke vært innom din blogg før, tro jeg.
    Du har et nydelig hus, med utrolig fint interiør.

    Ønsker deg en fin onsdag!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  6. Så bra Helene... jammen hadde du rett innstilling da du gikk inn... Nydelig speil

    klemmer =)

    SvarSlett
  7. For et kupp - herlig! :) Her i NYC bugner det over av små skatter og oppdagelser! Har leid en innbodd leilighet av en musiker her hvor det meste av interiøret er funnet på gata; det henger en sykkelramme i taket, hyllene er bygd opp av leca-blokker; gammelt skrot har fått nytt liv.. fantastisk!

    SvarSlett
  8. Speilet ble jo kjempeflott!! Deilig med kupp på Fretex:) Camilla:)

    SvarSlett
  9. Heldiggrisen deg, og flinke butikkdamen som var så flink til å prute:-)

    Enig med deg; det er SVÆRT sjeldent man finner noe "må ha" på Fretex for tiden.

    Have a nice one!

    SvarSlett
  10. Der var du heldig. Speilet var helt nydelig:).
    Ønsker deg en riktig god dag videre.

    Klem Alfa

    SvarSlett
  11. Jeg syndes du har kuppet med de spejle og de er bare flotte nu du har malet dem hvide.
    By MARIANNE

    SvarSlett
  12. Ja, du Askeladden...speilet er helskjønt.
    Men hva er det med den blå blomsterkrukken??
    Ovnen må opp slik at jeg kan sjekke ut resultatet. Fy og skam at en slik varmekilde står stablet i esker!!
    Her var det - 8 i morges!!

    SvarSlett
  13. Hej!!
    Vilken ljuvlig kakelugn, hoppas Ni snart kan elda i den!!!!!

    Gillar spegeln oxå;o)
    Klem Malin

    SvarSlett
  14. Spejlet blev vældig fint, men kakkelovenen da.... hold da op hvor er den flot - man kan blive helt varm om hjertet ved at se den.... og det luner da også lidt :-)

    SvarSlett
  15. Håper alt er vel med din lille pike igjen. Nøyaktig hva slags speil er du på utkikk etter? Jeg bor i en bitteliten by med intet mindre enn tre bruktbutikker og de har virkelig ikke peil på pris..tihi. Så et nydelig speil som kunne passet hos deg nemlig...tror jeg da! Synd med kakkelovnen, den hadde nok gjort godt de neste månedene.

    SvarSlett
  16. 59 kroner?? Utrolig! Så gøy - og så fin! Helt nydelig!

    SvarSlett
  17. Nydelig speil. Så heldig du som fant det, og til en slik fin pris :)
    Ønsker deg en flott kveld.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  18. Det var et flott speil til en veldig fin pris ;o) Kjempegøy når en får flotte ting til en billig penge.
    Har selv et gammelt, fasettslipt speil jeg fant på loppemarked som jeg lurer på hva jeg skal gjøre med. Mangler en profil-list som er så vanskelig å finne maken til...
    Rart det er så lite tradisjon med kakkelovn her i landet hvor det er så kaldt. De er jo så effektive i tillegg til å være veldig flotte.
    Lykke til med "jakten på kakkelovn-montør" ;o)

    SvarSlett