onsdag 4. mai 2011

Stakittgjerde






Inspirasjonsbilde over her har jeg brukt mye. Vi heller mot å velge et gjerde som på bildet. 5-6 cm brede og 105-110 cm høyt. Så var det å bestemme vinkelen på spissen, skal vi ha 45 grader eller spissere som på hageporten som er avbildet lenger ned...

Det er helt prekært å få opp et gjerde ut mot veien. Det er med hjertet i halsen jeg er ute med min sønn på litt over ett år. Han er en aktiv krabat som er glad i biler og traktorer og går gladelig på tur alene. Så nå når det er så mye fint vær og hagen skal brukes må vi bare innse at det gjerde må opp med en gang.. Valgets kvaler og usikkerheten om det blir et bra resultat av det vi velger er alltid litt ubehagelig.










Var da veldig fin denne porten :) Den er lagt ut på Butiksophie sine sider i dag. Perfekt timing for meg. Nå har jeg et inspirasjonsbilde å vise til når vi skal lage porten.


Gruer meg til vedlikeholdet og malerarbeidet dette gjerde fører med seg, men når vi har vært så nøye med alle andre detaljer så kan vi ikke gå for noe annet enn stakkittgjerde.

Wish me luck!!!!



6 kommentarer:

  1. Lykke til!
    Det blir sikkert kjempe-fint! :-)

    SvarSlett
  2. Lykke til Helene! Blir garantert fint! Stakittgjerde er nydelig. Misunner deg dog ikke malejobben ;)

    Renate

    SvarSlett
  3. Utrolig fin port! Ganske morsomt at den dukket opp der idag:) Stakittgjerdet kommer til å bli en drøm til det vakre huset deres. Gleder meg sånn til å se hvordan det blir!! Vi skal ligge i solstolene og drikke vin, mens mennene maler, det er ihvertfall min plan..:)

    SvarSlett
  4. Ett svårt val att välja rätt staket till husets stil. Tur du har gamla bilder. Men måla det lär ni få göra, men sen blir det fint också...
    Kram Pia

    SvarSlett
  5. Ønsker deg lykke til og gleder meg til resultatet :D For vi har nemlig tenkt på stakittgjerde vi også ;)

    Klem fra Milla

    SvarSlett
  6. Eg henger meg på M sin plan. Eg låner lett vekk Lobeliamannen for en solstol og et glass vin :-)
    Det blir nyyydelig uansett hva dere går for. Dette kan dere! :.-)

    Klem W

    SvarSlett