fredag 6. mai 2011

Garderobeskap






De som kjenner meg vet hvor grusom rotete denne veggen var tidligere. Synd jeg ikke har tatt bilde så jeg kunne vise før og etter bilder. Dette skapet er nylig kommet i hus etter X-antall salg av andre ting jeg ikke brukte eller hadde plass til. Det bare reddet dette rommet, jeg er bare så glad for å ha fått tak et slikt nydelige skap med verdens fineste patina! Nå kan jeg dytte alle jakker og barnesko inni her og slippe å se veggen av klær som er iferd med å ta meg når jeg kommer inn døren. Lillebror på bildet er her på vei ut døren :)

Skapet kommer fra Wallas Verden og er et gammelt franskt garderobeskap... kunne ikke vært finere etter min smak:)

Lampen på bildet er funnet i et hus som ble revet. Mannen i huset skrudde tålmodig ned den og har fått hengt den opp i garderobe/vaskeromsinngangen vår.



Detaljer på skapet! Kurven som ligger oppå ble kjøpt på et loppemarked for over ett år siden. Tror den kostet 30 kr eller lignende. Gammel er den også og det er en bonus i mine øyne :) Den har lenge stått på gulvet med masse sko oppi.. Den har nå fått en ny vår oppå skapet.



Barneskoene har fått plass oppe i skuffen, praktisk og akkurat passe plass til to par små barneføtter.. gruer meg til de vokser ut av skuffen. Sko tar sin plass!!




Legger også ved et bilde av den gamle døren som vi fikk satt inn som skyvedør inn til vaskerommet. Trappen som en kan se på bildet her, er den midlertidige trappen opp til hemsen...

 

Lett og åpne og lett og lukke og tar ikke noe plass inn i rommet. Enkelt å feste gamledører slik at de fungerer som skyvedører. De må evt kuttes til, men de trenger ikke noe beslag eller dørkarm som må tilpassen. En kjøper bare en skyvedørsramme og putter/fester denne inni.


Goooooooo helg!!!

16 kommentarer:

  1. hyggelig med et nytt innlegg fra deg nå- du har vært savnet ;) i full gang med bryllupsplanlegging? :-)

    Garderobeskapet var helt nydelig, og det var døren også :-)

    Ha en fin helg, Helenemoren!

    Klem

    SvarSlett
  2. Vakkert skap og utrolig flott tips om skygedører. Så søte de små skoene er i skuffen, bare vent til han får størrelse 45;) Ønsker deg en fin lørdag:)

    SvarSlett
  3. Rotete du???? Ha, det var dagens :-))
    Det er NYYYYDELIG!!! Det passet jo perfekt! LOVE LOVE LOVE!!Vi snakkes plutselig :-)

    Klem W

    SvarSlett
  4. Nydelig skap og et virkelig godt tips om å bruke gamle flotte dører som skyvedører. Da slipper man jo alt styret med dørrammer som ikke passer... Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Kjempefint skap og flott blog, så jeg legger meg som følger.

    Ha ei fin helg

    SvarSlett
  6. Så flott et skap, lampe og dør. Heldig er du, som har fått tak i slike fine skatter. Ha ei god helg! :)

    SvarSlett
  7. Nydelig skap <3
    ønsker deg og dine en god helg
    klem Tove

    SvarSlett
  8. Det skapet er så vakkert at man kan se på det i timesvis... Og det passer jo perfekt!!
    Nå har du bare vakre rom med kun vakre ting:)

    SvarSlett
  9. Åhh så fint skåp!!!!
    Underbart!!!!
    Has en fin Kväll!
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  10. Kjempe flott skap, og utrolig god løsning med døren.
    Ha en koselig kveld.
    Klem

    SvarSlett
  11. Vakkert, vakkert! Så deilig det må være å kunne gjemme bort klær og sko! Lucky you.. :)

    Håper du får ei strålende helg!
    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  12. Sukk!!!.Vakkert ,både skapet og dørene!
    Ønsker deg en fin søndag!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  13. For et nydelig skap! Og så praktisk da!
    Kjempefint at du tipset om den skyvedørsvarianten. Vi har skyvedører to steder i Lunden, så dette var midt i blinken!
    Ha en flott uke :o)

    Mona

    SvarSlett
  14. Å dette var bare helt perfekt Helene!
    Hadde jeg kommet over noe sånt hadde jeg byttet ut Ikea skapet mitt tvert!
    Helt nydelig!
    klem fra Laila

    SvarSlett
  15. Så flott det skapet var!! Og skyvedøren var knallfin!! :-) Vi har gjort det samme med to dører hjemme hos oss! :-) Ha en super ny uke!! KLEM

    SvarSlett
  16. Kjempefint skap! Skjønner godt at det er godt med slik lekker og praktisk oppbevaringsplass. Synes det er altformange sko og jakker her hos oss også, men heldigvis har jeg kunnet pakke bort dresser og vintersko nå. Så da blir det litt enklere å holde orden....håper jeg....

    Smart skybedørstips! Hørtes jo ikke så vanskelig ut...;-)

    Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett