lørdag 14. mai 2011

Kristel



 Denne dukken kjøpte jeg til min datter til ettårsdagen. Jeg synes den er så vakker! Tanken er at dukken skal gå i arv og jeg håper den overlever lenge. Den er så skjør! Laget av tynn hardplast og kan lett knuses..



Dukken er av typen tysk skilpadde og med stempel, eget nummer og navnet Kristel. Klærne er orginale.












Da vi flyttet inn i huset vårt hadde min datter ett uhell. Hun mistet dukken ned på flisene og det ene beinet knuste... Så den lille pikedukken har kun ett ben men jeg har lovet henne at jeg skal ordne et nytt ett til henne.



En dukke som er laget under krigen. Ikke rart den ser meget arisk ut.



11 kommentarer:

  1. NYDELIG dukke!! Heldige jenta di! :-) Ha en fin helg!! KLEM

    SvarSlett
  2. Vakre bilder- fantastisk lys! Dukker er unik og nydelig- hun må få seg et nytt ben, stakkars!

    SvarSlett
  3. God morgen sønnsjain :-) Her er formen på topp men jeg kjenner jeg ikke skal bøye meg for mye :-) Nå er det sluitt på festivitetene!!
    Nydelig dukke!!!!

    Ha en avslappenede dag :-)

    Klem klem W

    SvarSlett
  4. Husker de dukkene,mamma hadde en,men hvor er den tro????
    Håper du finner nytt ben til den!!!
    Ønsker deg en fin søndag!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  5. Nyyydelig dukke! Den har nok opplevd mye iløpet av sin tid :)

    Ha en super søndag
    :D

    SvarSlett
  6. .... måske er den for fin til at lege med, legetøj skal jo gerne kunne tåle at blive brugt.

    SvarSlett
  7. Så utrolig fin hun er!!! Dumt med benet, men du er jo så effektiv om dagen, så det ordner du sikkert på null komma niks..:)

    SvarSlett
  8. Hej!
    Vilken underbar docka!!!!
    Förstår att hon blev glad!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  9. Utrolig vakker dukke, og jeg er veldig betatt av innredningen din! Du har et godt øye for detaljer. Ser at du er glad i loppemarked og garasjesalg så jeg kan tipse om at det skal være et på Sandsli 22.mai: http://www.facebook.com/event.php?eid=217143514970030

    SvarSlett
  10. Skjønn dukke! Mor mi var for ikkje lenge sidan og fekk ordna ei gamal dukke ho har hatt lenge, så eit heitt tips - om du ikkje allereie har funne ut av det, er ei dame her på Os som har ei kolossal samling med dukker og som òg enten fiksar sjølv eller ordnar med nye bein og armar og slikt :)

    Takk for at eg får følgje bloggen din! Eg kosar meg med å få lese den :)

    God helg snart!
    Anne Sol :)

    SvarSlett