onsdag 18. mai 2011

Stakitt here we come!


Endelig er gjerdet på vei! Velkommen, vær så god å mal deg ihjel... Fint blir det men det skal bli litt av en jobb å få smurt tre lag med maling på 50 meter med gjerde. Gleder meg til det står ferdig! Jeg og lillebror kan male innsiden, spørs hvem som skal male utsiden. Pappaaa?? :)






Bildet er tatt av muren som står foran den gamle prestegårdsboligen i området. En sånn en liker min mann og jeg er enig i at det hadde vært fint å ha det på den ene siden av tomten vår.. men herregud!! hvordan får man tak i så mye stein!! Og hvor lenge må man vente før den ser gammel ut?? Tror ikke det hjelper å dytte litt mose innimellom akkurat:) 

Vet at det bor en på Lygra som kan lage tørrmurer på gamlemåten. Hadde vært interessant å høre om hvor mye det koster med 20-30 meter med steingard... Æsj.


7 kommentarer:

  1. Det kommer til å bli knallfint, enten det blir stakittgjerde rundt hele eller en rad med mur ;) Gleder meg til å se!

    Ellers så lo jeg godt av din mann på fredag ;-) haha, vittig!

    Håper dagen igår ble fin!

    Klem, klem

    SvarSlett
  2. Fantastisk gjerde som gjør huset komplett!! Jeg stemmer for stakitt hele veien rundt:) Malerjobben er gjort i en fei hvis man kaller inn til dugnad:)

    SvarSlett
  3. Så fint det blir!! Mye jobb å male, ja;) Vi fikk spraymalt stakittgjerdet vårt, så det var ferdigmalt når det sto ferdig ... Men toppstrøket skal jeg ta nå i sommer. Gleder meg ikke akkurat;))

    Ha en fotsatt fin uke!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  4. SÅ utrolig deilig at dere har fått opp gjerdet. Kjedelig med malerjobben, men den verste jobben (å sette det opp..) er ihvertfall gjort..:) Superfin mur, det er bare å rope på Tommy så fikser han på null komma niks:)

    SvarSlett
  5. Jeg ville også gerne have en så flot og patineret stenmur :-)
    Glæder mig til at se stakittet, når det er færdigt. God arbejdslyst

    SvarSlett
  6. Flott stakittgjerde, og enda flottere blir det når det er ferdig malt...Men skjønner at DEN jobben ikke er så lystbetont;-) Har lyst på stakittgjerde vi også, bare grusomt slikt ståltrådgjerde rundt hagen her nå...FYSJ! Men så var det dette med alt arbeidet da.....derfor vurderer vi å gå for hekk istedefor...ser liksom for meg et det er litt enklerer vedlikehold....haha, er litt late vi...

    MIn far bygget en gråsteinsmur/gjerde i hagen deres, det var litt av en jobb og han drev å hentet stein omtrent over alt. Fikk tak i endel fra folk som skulle bygge hus og som drev å gravde ut tomter... Da muren var ferdig, plantet de stauder innimellom steinene og det tok ikke mange somrene før muren var et nydelig syn!

    Ønsker deg en fin ettermiddag, og god helg...snaaaaaart;-)

    SvarSlett
  7. Det blir nydelig. Lykke til med malerjobben. Det går nok så det suser. Bare tenk på hvor fint det blir.
    Morsomt å se skapet kommet på plass. Det passet jo så fint hos dere. Også alle de skjønne barneskoene i skuffen. Herlig. Fikk meg til å smile:)
    Må du ha en fantasktisk helg
    klem

    SvarSlett