fredag 7. januar 2011

Apropo badet


Her var det riktig ille.. Dette er et bilde av rommet hvor jeg nå har kjøpmannsdisken og skal få bygget en garderobe med tid og stunder. Her hadde den tidligere huseier sitt bad. Gud hvor ekkelt det var å rive opp i dette. Alt var råttent og den lukten!! Isj og æsj.. alt måtte bort men tømmerveggen hadde overlevd. Ganske mitspist men nå i ettertid synes jeg det er fint med litt hull i tømmeret. Heldigvis er miten død.. ellers hadde det ikke vært så greit.



 Bildet er tatt i fjor sommer.. akkurat nå ligger all julepynten samlet der og venter på å bli systematisert og lagt tilbake i kisten sin.. Hmmm, kjedelig akkurat det der, å rydde bort pynten.



 Her er hvordan badet så ut etter at vi hadde revet bort det som vi kunne. Gulvet var fint men det måtte vike for røropplegg og fliser. Denne benken synes jeg var så fin og det medførte at min mann brukte en hel dag på å få den løs. Aldri opplevd makan til mengde med spikere på kryss og tvers!! Det er ikke så mye igjen av benken men fronten og benkeplaten(det var en gammel orginal under den dere ser her) er intakt. Den står og venter på bedre tider ute i garasjen..



Vinduene som ble satt inn på 60 tallet(??) hadde ikke overlevd. Enten var de rotne eller punkterte. Kvaliteten på dem var ikke av nåværende kvalitet eller av riktig gamle dagers kvalitet.

10 kommentarer:

  1. Hei..
    I gamle hus finner man litt av hvert og ta fatt i..
    Dere har jo fått det knall fint etter mye arbeid :)

    God Helg til deg og dine.
    Klemmer:)

    SvarSlett
  2. Synes det er gøy at du viser litt før-bilder også!! Vi skal snart begynne å rive på vårt bad, og det blir nok en lignende erfaring! Dere har et stort prosjekt, og er såå flinke!! Ha en super dag!

    SvarSlett
  3. Oi - flashback! Ja, nå ser jeg huset for meg og kjenner lukten! Husker entusiasmen og gleden over huskjøpet. Hva ante dere da om arbeidet som lå foran? Det er få forunt å skape om et så slitt og trøtt hus til det deilige hjemmet dere har i dag der alt er på plass.

    SvarSlett
  4. Hei gudlo :-)

    Herremin, hadde han badet DER?????? erh...javel. Jeg håper virkelig at dere har tatt vare på de alldeles nydelige gardinene :-))
    Jeg gjentar meg selv gang på gang, men det får du heller leve over; Dere er DØDSFLINKE!! And, I simply LOOOOVEEEEEE your house!! :-) EVERYTHING!!!!!!!!!! Nå kom det nett en haug med varer samt nyeste JDL mag :-)

    Fredagsklem frå kvalmestuen :-)

    W

    SvarSlett
  5. herreguuuud for en jobb...og så ekkelt å må ta "gørra" fra de som har bodde r før..men no veit dåkke no at ting er rent og pent uten mott:)Det nye badet er jo en drøm å se på:) skulle ønske vi skulle pusse opp vært..men det er bare ti år og totalt flislagt..samvittigheten den..ja..men det er så utrolig stygge farger:) men vi vurderer å bare bytte ut interiøret!

    God helg

    ♥ Linda

    SvarSlett
  6. Jeg synes det er helt utrolig hva dere har fått til! Beundrer også motet deres!

    Helgeklem

    SvarSlett
  7. Ja det kan være spennende å holde på i gamle hus... så utrolig kjekt å få se før og underveis bilder da..


    ønsker deg en fin helg..

    klemmer 0))

    SvarSlett
  8. Hehe, er det ikke herlig?? Ho-ho.

    SvarSlett
  9. Hejsan!
    Oj vilken röra, men vilket slutresultat...det vackraste badrum jag sett *ler*...ja hela ditt hem är oerhört vackert!
    Iaf, nu tittar jag in och stör dig med min lista...jag hade dig uppsatt på min stick-lista över over-knee strumpor! Jag vet att det var längesen nu men jag måste iaf fråga dig om du fortfarande är intresserad?! Jag skulle mailat men hittade ingen mailadress till dig!
    Hör gärna av dig!

    Ha en fin kväll!
    Kram Anki

    SvarSlett
  10. Tusen takk for masse gode tips i forrige innlegg om badet! Resultatet er bare så fint!
    Skjønner at dere syntes det var en smule ekkelt å rive forrige eiers bad, ja. Badet og kjøkkenet er de to eneste rommene der jeg er positiv til å bytte ut ting, ellers er jeg en "bevarer" ;O) Skulle gjerne beholdt innredningen på kjøkkenet i huset vårt også, men av hygieniske grunner var det ikke aktuelt...
    Ha en fortsatt god helg :o)

    Mona

    SvarSlett