lørdag 10. juli 2010

Drømmen om en grue på kjøkkenet

Denne gruen på bildet her var inspirasjonskilde da vi skulle tegne våres egen. Problemet er at vi ikke kan ha gruen i hjørnet. Vi skulle hatt en rettveggs-grue, men det er ikke like pent synes jeg.. Det blir spennende og se hvordan det blir. Så mye å ta hensyn til! Brann foreskriftene er jo viktig å følge. Masse avstander som skal holdes.


Komfyren har rosedekor. Det går an å bake boller i denne her:)





Dette er toppen av kakkelovnen min. Fargene går i pastell. Håper den kommer til å passe fint inn!!

Om tid og stunder så skal vi murt opp en grue og installert min fantastisk vakre kjøkkenkomfyr i fra jugend-tiden. Min mann har tegnet og styrt. Han er så grei og flink!!

Vi kjørte til Varberg og hentet en hvit kakkelovn i fjord sommer. Det ble ferien vår. Jeg høygravid, tre dager med bilkjøring. Det var en slitsom tur:) Men forhåpentligvis verdt det. Kakkelovnen ligger i banankasser og venter på bedre tider. Det blir ikke gjort med det samme så vi går vel vinteren i møtte uten vedfyrt varme. Eller vi har jo fått installert en svart rundovn på soverommet som varmer godt i 2 etasjen.


På soverommet var det et ildstedmen det var i for dårlig stand. Vi måtte rive hele pipen og bygge alt nytt. Jeg var heldig og fant denne fine ovnen til 3000 kr på FINN.no. Ovnen kommer fra et hus på Laksevåg i Bergen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar