onsdag 23. november 2011

Stein til glede











Nei noe hageperson er jeg ikke... men når tomten er på to mål og er omtrent en åpen mark med noen eldre gode store trær på er der behov for en slags langsiktig plan. Vi har innsyn fra omtrent alle kanter, bare ikke fra den kanten som grenser til bondens mark, heldigvis!!!! Så vi har et behov for innramming og for forskjellige hagerom. Etter mye styr med å få lagt en elv/bekk i rør og forsøk på å drenere tomten har vi kommet så langt at vi har fått opp stakittgjerde ut mot veien og bøkehekk er optimistisk plantet hvor tomten grenser mot naboer. 


Det er ikke noe trivelig vær ute i hagen og ikke er det noe pent heller, men de brosteinene som har kommet på plass!!!!!!!!!!!! Gamle brostein som møysommelig er plassert av Tommys Hage. O lykke!!! Tilslutt ble det bra. Det er fortsatt en del som gjenstår med jordmasser og beplantning men pytt... jeg har da egentlig 20 år på meg før hagen må være ferdig:) 

På det ene bildet ser dere garasjen/uthuset.. trist syn egentlig og huset roper på hjelp....men alt til sin tid.. Kledningen har ikke mange råteskader heldigvis men inni er der glade borrebiller/mit som til tider er ganske så aktive:(

Idag sa min mann, gleder meg igrunn til å ta fatt på uthuset, skal vi gjøre det i sommer? Jeg tenkte jøss... at det er mulig å komme til det standpunktet etter all driten vi har vært igjennom med dette huset! Men det hjelper å bo seg inn  og glemme litt. For hans del, tror jeg at det sikkert er fantastisk å få snekre litt å være handyman. Ingenting er bedre synes jeg. Da er det bare å håpe at det er mulighet for litt sommerferie med snekring. 

Bloggen min har vært død lenge, men jeg har liksom ikke vært helt der. Men inne i mellom skal jeg nok finne lysten igjen. Det er jo så kjekt å ha! Bloggen blir som et fotoalbum og dokumentasjon på hvordan vi har/hadde det :) Jeg er jo ikke noe personlig blogger og innholdet er særdeles overfladisk og det sier seg selv at viktigheten da ikke er så stor. Men jeg synes jo det er veldig gøy at andre er innom og besøker meg og ikke minst er jeg glad for at det finnes likesinnende som jeg kan finne inspirasjon hos når jeg trenger det!




Og nå kan kulden egentlig bare komme, for vi kan fyre i kakkelovnene ! Å gode varme og vakre møbel :)





9 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake!
    Har savna der her :-)

    Du, har dere solgt det vakre bordet med merke etter et gammelt strykejern?
    Evt, åssen er det å sende med posten...? Klem

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake Helene! Jeg har savnet deg!!!!

    Største klemmen!

    SvarSlett
  3. I love you :-)
    Sommersnekring?? Hallo!!??? Dokkar skal på cruise med oss!! Sånn e det bare! :-)))

    Klem W

    SvarSlett
  4. Hei Helene,

    En hage på to mål høres herlig ut - MEN den skal tross alt tas vare på ... Jeg er definitivt heller ingen hageperson. Vil ha det så lettstelt som mulig, tar bare ei tid å komme dit ;)

    Vakker kakkelovn!

    klem Renate

    SvarSlett
  5. Jeg vil også ha stakittgjerde og brostein, bøkehekk og gartner!!!!!!

    SvarSlett
  6. Marita :) Stor fan!24. november 2011 kl. 22:18

    Hei hei! Så utrolig koselig at du har begynt og blogge igjen:) sette virkelig stor pris på deg og din blogg. Den er virkelig fantastisk. Jeg finner masse inspirasjon her, selvom jeg bare er 15år ( føler meg litt alene siden ingen av vennene mine bryr seg om sånt, men godt jeg har denne bloggen) , men jeg har virkelig fått sansen for gamle hus og møbler og den stilen der etter jeg fant bloggen din:) Elsker måten du finner ting på og pusser de opp!:) Virker som dere har et kjempe koselig hjem!:) Stå på videre Helene!:)

    SvarSlett
  7. Hei=) jeg bare ELSKER kjøkkenet ditt=D Det er så sykt fint!!! rett å slett drømmekjøkkenet mitt=) sikkert masse god mat som har blitt laget der;) jeg bor i en liten hybel, så kjøkkenet mitt er ikke så mye å skryte av:/ har så vidt plass til å ta oppvasken.. hehe=) Ønsker deg og familien en gooood jul=) Mvh Emily (18)

    SvarSlett